জীৱন
বাটৰ ৰসঃ গীতা-ৰীতা (৫৬)
ডিচেম্বৰ মাহৰ এইকেইটা দিনত এইবাৰ ঠাণ্ডাটো বেছি হৈছে৷ বতৰটোও পুৱাৰে পৰা
গোমা, সাতে-সোতৰে ঠাণ্ডাৰ প্ৰকোপটো আনদিনাতকৈ বেছি৷ মেৰুণ ৰঙৰ পাটৰ চাদৰখনৰ
ওপৰত মাখন ৰঙৰ গৰম চাদৰখন লৈ গীতাৰ মনটো সেমেকি গ’ল – নতুন ডিজাইনৰ ব্লাউজটো আজি
গৰম কাপোৰৰ তলতে লুকাই থাকিব, তথাপিও উপায় নাই, ইমান ঠাণ্ডাৰ লগত চুক্তি কৰা
নাযায়! ৰীতাই বা আজি কি পিন্ধে!
কালি পুৱাতে নিভাবাই ফোন কৰিছিল৷ আজি, মানে ২১ ডিচেম্বৰৰ দিনটো নিভাবাহঁতৰ
বিবাহ বাৰ্ষিকী৷ সন্ধিয়ালৈ পাৰ্টি এটা দিব, গীতাহঁতৰ তিনিওটো প্ৰাণী যেনেকৈয়ে
নহওক, আহে যেন!
ফোনটো শেষ হোৱাৰ পাছ মুহুৰ্ততে গীতাই ৰীতালৈ ফোন লগালে – মাতিছেনে তহঁতক?
-
অ’ কৈছে! ৰীতাৰ
নিস্পৃহ উত্তৰ৷
-
তাৰ মানে, তহঁতৰ
যোৱাৰ মন নাই নেকি? গীতাই আচৰিত হৈ সুধিলে৷
-
ৰ চোন, এওঁ বা
কি কয়৷
এওঁ মানে গিৰীয়েক চম্পক৷ চম্পকে এনেধৰণৰ ৰাজহুৱা অনুষ্ঠানত ভাগ ল’বলৈ পালে
মৰিব পাৰো৷ ঘৰতে ঘন্টাৰ পাছত ঘন্টা মোবাইল টিপি টিপি বহি থাকিব পাৰে কিন্তু ক’ৰবালৈ
এপাক ওলাই যাওঁ বুলিলেই মানুহটোৱে মৰা যেন পায়৷ বিপুলৰ বিপৰীত৷ বিপুল মানে গীতাৰ
গিৰীয়েক৷ বিপুলে আকৌ একো নেৰে – ভ্ৰাম্যমান থিয়েটাৰৰ আটাইকেইটা দিনতে আটাইকেইখন
নাটক চোৱা মানুহ সি৷ সাংঘাটিক সামাজিক৷
গীতা আৰু ৰীতা একেখন ঠাইতে একেখন স্কুল আৰু পিছলৈ একেখন কলেজতে পঢ়িশুনি ডাঙৰ
দীঘল হোৱা দুয়ো নলেগলে লগা বান্ধৱী৷ দৈৱক্ৰমে নামদুটাৰ যেনেকৈ মিল আছে সিহঁতৰ
ৰুচী আৰু ভাল পোৱা বেয়া পোৱাও বহুত মিলে! কলেজৰ দিনত সিহঁতক সদায় একেলগে দেখা
বাবে লগৰ দুষ্ট ল’ৰাই সিহঁতৰ চাধা-চূণ নাম দিছিল৷ কি আচৰিত কথা, বিয়াৰ পাছতো
দুয়োজনী একেখন চহৰতে ওচৰা ওচৰিকৈ থকাৰ সুবিধা পালে৷ সেয়ে চিনাকি মানুহৰ ঘৰলৈ
নিমন্ত্ৰণ-আমন্ত্ৰণ ৰক্ষা কৰিবলৈ দুয়োটা পৰিয়াল সততে একেলগে যায়৷ ৰীতাৰ বিয়া
গীতাতকৈ আগত, তাইৰ ল’ৰা ৰিংকুৱে এতিয়া চেভেনত পঢ়ে কিন্তু গীতাৰ ল’ৰা স্কুললৈ
গৈছেহে! পাছে, আনে নাজানিলেও সত্য কথা হৈছে সিহঁত দুজনীৰ মাজতো হান্ড্ৰেড
পাৰ্চেন্ট মিল নাই৷ যেনে, ধৰাহওক এই নিমন্ত্ৰণ-আমন্ত্ৰণৰ প্ৰসংগতে, গীতাই বিশ্বাস
কৰে বিয়া-সকাম, পাৰ্টি আদি ৰাজহূৱা অনুষ্ঠানলৈ যাওঁতে অসমীয়া চাদৰ-মেখেলাযোৰ পিন্ধি অসমীয়া নাৰী হৈ যাব লাগে, মনটোৱেই কিবা
বেলেগ হৈ পৰে! ৰীতাৰ মতে – ধুৰ, থ তোৰ অসমীয়া ফিলচফি, কাপোৰ-কানিৰ ফেশ্বন ডিজাইন
বস্তুটো কনষ্টেন্ট নেকি, দিনৌ কত ন ন ৰূপান্তৰ ঘটিব লাগিছে, সময়ৰ লগত খাপ খুৱাই
পিন্ধা-উৰা কৰাটোতহে আমেজ আছে! খং কৰি গীতাই কয়- ‘তইয়েই আমেজ কৰ, আমাৰ এনেকৈয়ে হ’ব৷’ এনেকৈয়ে চলি আছে৷ এইবোৰ সৰুসুৰা বৈষম্যই
সিহঁতৰ বন্ধুত্বত ব্যাঘাত জন্মাব পৰা নাই৷
ৰাতিলৈ ফোন কৰি ৰীতাই কনফাৰ্ম কৰিলে – 'যাব, চম্পকে আপত্তি কৰা নাই৷ ৰিংকুৰহে
গাটো গৰম৷ গতিকে তাক আইচক্ৰীম খাবলৈ দিব নোৱাৰি৷'
গীতাই আধাতে কাটিলে – ‘হ’ব হ’ব, আইচক্ৰীম নাখালেও নাই, কিবা নহয় কিবা এটা
বেলেগ মিঠাই থাকিবই নিশ্চয়৷ শুনচোন, এটা কথা মন কৰিছ নে, এনেধৰণৰ পাৰ্টি নোখোৱা
বহুদিন হ’ল ন? পোলাও মুৰ্গী মাংসৰ সোৱাদেই পাহৰি গ’লো!’
কম কথা কোৱা ৰীতাইও কথাটো মানি ল’লে – ‘হয়, চিকেন-পোলাও কেতিয়ানো খাইছিলো
মনতেই নাই৷ আৰুবেলি ভট্ট ছাৰৰ ছোৱালীজনীৰ বিয়াতে খোৱা সম্ভৱ!’ ক’ব নোৱাৰাকৈয়ে
দুয়োজনীৰে মুখত পানী জমা হ’ল৷
গধুলি ৰীতাৰ পৰিয়াল আহি গীতাৰ ঘৰ পালেহি৷ ৰীতাহ'ত ওলাবলৈ লৈছিলহে৷ “এই হৈ আছে,
এক মিনিট” বুলি গীতাই হুলস্থুল লগাই দিলে৷ ল’ৰাটোক উলিয়াই দিয়াৰ দায়িত্ব
গিৰীয়েকলৈ ঠেলি গীতা আৰ্চীৰ সমূখত ব্যস্ত হৈ পৰিল৷ তাৰ মাজতে এবাৰ বিপুল ওচৰলৈ আহি
কাণে কাণে গীতাক সুধিলে – ‘ৰীতাই সেইডাল কি পিন্ধি আছে, পায়জামাটো পিন্ধিয়েই
পাৰ্টি খাবলৈ যাব নে?’
-
চুপ ৷ গীতাই
মুখতে ধৰিলে৷ – ‘সেইটো পায়জামা নহয়, প্লাজা বুলি কয়, নতুনকৈ ওলাইছে, তুমি তোমাৰ
কাম কৰা!’
ৰাষ্টাত গীতা-ৰীতা দুয়োজনীয়ে ৰিংকুক আকৌ সোৱঁৰাই দিলে - সি যেন আইচক্ৰীমলৈ
হাত নেমেলে৷ নিভাবাহ’তে বহুত মানুহ মাতিছে, চ’ৰা ঘৰ ভৰি আছে৷ পাকঘৰতে খোৱা লোৱাৰ
ব্যৱস্থা কৰিছে৷ দহজনমান মানুহ খাই বৈ মুখ মচি মচি ওলাই আহে, নতুন কেইজনমানক ভিতৰলৈ
মাতি নিয়ে৷ ‘আহিছে মানুহ – গৈছে মানুহ’ দৃশ্যটো আগত লৈ গীতা ৰীতাহ’তে কথাৰ মহলা
মাৰি আছে৷ তেনেতে এজন আহি খাবলৈ মাতিলেহি৷ ৰীতা-গীতা দুয়োজনীয়ে আপত্তি কৰি উঠিল –
‘হ’ব, হ’ব আমি অলপ পিছত যাম৷ আমিতো ঘৰৰে মানুহ!’ সন্ধিয়াতে খাই ল’লে আচলতে অসুবিধা
হয়৷ আকৌ ঘৰত গৈ ভাত নাখাইগৈ যেতিয়া সময়টো মিলাই লৈ খাব লাগিব, দবনি পিটি৷
এসময়ত নিভাবাহ’তেও জোৰ দি ধৰিলেহি – ‘ব’ল না খাই ল৷’
- ‘হব দিয়কচোন, খোৱাটোনো কি কথা,
এই বিশেষ দিনটোত এষাৰ মাত লগাবলৈ সুবিধা পালোঁ যে সেইটোহে ডাঙৰ কথা৷’ আৰু অলপ
ভোক লগালৈ গীতা ৰীতাই বাট চালে৷ কিম্মান দিনৰ পিছত আজি সুবিধাটো আহিছে – ভালদৰে দবাই
দিব চিকেন-পোলাও!
বাৰেবাংকৰা কথা পাতি সময়খিনি কটাই
এসময়ত দুয়োটা পৰিয়াল খাবলৈ উঠিল৷ ৰীতাই ৰিংকুক আকৌ সোঁৱৰাই দিলে –‘ চাবি কিন্তু,
আইচক্ৰীম যাতে নোচোৱ৷’
দুখন খোৱা টেবুল জোৰা দি অতিথিসকলৰ খোৱাৰ ব্যৱস্থা কৰা হৈছে৷ সেইজীয়া গছৰ
পাত অঁকা প্লাষ্টিকৰ প্লেট্৷ কিন্তু ই কি, প্লেটবোৰত দেখোন এজনে মুঠি মুঠি কৈ চিৰা
এগালমানহে ঢালি গ’ল! তাৰ পিছে পিছে এজনে
দৈ৷ তাৰ পিছত এলদা এলদা গুড়৷ শকুনিৰ চেহেৰাৰ এজনে মাত লগালে – ‘আৰম্ভ কৰকচোন,
ৰসগোল্লাটো শেষত দিম! খাওক৷’
(“জীৱন বাটৰ ৰসঃ”-ত থকা কাহিনীবোৰ ইতিহাস নহয় আৰু চৰিত্ৰসমূহৰ বেছিভাগেই কাল্পনিক৷
কবিৰ ভাষাত – অৰ্ধেক মানৱী এইয়া, অৰ্ধেক কল্পনা ৷ এই কাহিনীটো একেবাৰে সংক্ষিপ্ত ৰূপত
মোক যোগান ধৰিলে জীৱন বাটৰ ৰসৰ এগৰাকী গুণগ্ৰাহী পাঠক, তেজপুৰৰ প্ৰণামিকা গগৈয়ে৷
ধন্যবাদ প্ৰণামিকা৷ কাহিনীবোৰৰ যিকোনো এটা খণ্ড পঢ়িবৰ মন গলে এই লিংকটোত পাব-
http://utpalbaruah.blogspot.com)
No comments:
Post a Comment